Zmiany w systemie zarządzania gospodarką odpadami komunalnymi
11.10.2021
Od 1 stycznia 2022 r. Związek Międzygminny „Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej” (ZM GOAP) przestaje funkcjonować w dotychczasowej formule.
Od nowego roku zarządzanie systemem gospodarki odpadami komunalnymi, m.in. organizacja systemu, kontrola odbioru odpadów, zagospodarowanie odpadów i prowadzenie edukacji ekologicznej przechodzi w kompetencje poszczególnych gmin.
Co to oznacza dla mieszkańców?
Do 31 grudnia 2021 r.
OPŁATYKażdy właściciel nieruchomości z terenu ZM GOAP uiszcza opłatę za odbiór i zagospodarowanie odpadów na dotychczasowe, indywidualne konto bankowe wygenerowane przez ZM GOAP. |
|
DEKLARACJEDeklaracje należy składać do ZM GOAP; są one ważne do końca grudnia 2021 r. – po tym terminie deklaracje automatycznie wygasną. |
|
ODBIÓR ODPADÓWOdbiór odpadów odbywa się na dotychczasowych zasadach, zgodnie z obowiązującym harmonogramem. |
|
POJEMNIKI I WORKIZasady wyposażenia nieruchomości w pojemniki i worki do gromadzenia odpadów nie ulegają zmianie. |
|
PYTANIA I REKLAMACJEWszelkie pytania i reklamacje należy zgłaszać do Biura Obsługi Klienta (bok@goap.org.pl, Infolinia 61 624 22 22). |
Od 1 stycznia 2022 r.
OPŁATYKażdy właściciel nieruchomości będzie uiszczał opłatę za odbiór i zagospodarowanie odpadów na konto bankowe wskazane przez Gminę Oborniki. |
|
DEKLARACJEKażdy właściciel nieruchomości zamieszkałej i mieszanej (w części zamieszkałej i w części niezamieszkałej) będzie musiał złożyć deklarację w Urzędzie Miejskim w Obornikach przed końcem 2021 r. |
|
ODBIÓR ODPADÓWOdbiór odpadów będzie odbywał się zgodnie z harmonogramem obowiązującym od 1 stycznia 2022 r.* |
|
POJEMNIKI I WORKIOkreślenie zasad wyposażenia mieszkańców w pojemniki i worki do gromadzenia odpadów będzie leżeć |
|
PYTANIA I REKLAMACJEWszelkie pytania i reklamacje należy zgłaszać do Urzędu Miejskiego w Obornikach. |